بیانیه-موسسه-شهید-رضازاده-درباره-حمید-رضازاده

توضیحاتی پیرامون مطالب اخیر فضای مجازی در مورد جناب آقای سید حمید رضازاده عضو محترم هیئت امناء موسسه شهید رضازاده.

بنام خدا

 

با توجه به مطالبی که اخیرا در فضای مجازی در مورد آقای سید حمید رضازاده و فعالیتهای او انتشار یافته است توضیحات زیر جهت روشن شدن افکار عمومی ارائه میگردد.

 

با یک جستجوی ساده در اینترنت و بررسی مشخص خواهد شد که مالکیت بترنت در ۶ سال گذشته، قبل از ورود سید حمید رضا زاده به کانادا چند بار جابه جا گشته است و هم اکنون متعلق به شرکت pango زیر مجموعه شرکتی به نام Aura می باشد.

ادعای صورت گرفته در مورد مالکیت و مسئولیت سید حمید رضازاده بر بترنت که تصویر آن مکررا در حال پخش است برگرفته از وبسایت هایی می باشد که صرفا اطلاعات موجود در اینترنت را فارغ از معتبر بودن یا نبودن سورس اصلی جمع آوردی میکند. برخی از این اطلاعات می تواند درست و برخی نا معتبر باشد. ایشان در هیچ یک از این سایت ها که به اشتباه سایت های رزومه آنلاین تعبیر شده صفحه شخصی ندارد. و این حق برای ایشان محفوظ است که با تماس با این سایت ها و احراز هویت خویش، درخواست برداشتن صفحه مرتبط با خود را انجام دهد.

از جمله دیگر ادعاهایی که اتفاقا به همان سایت ها استناد شده است شراکت آقای تیمو بوهلر با ایشان میباشد. با یک بررسی صفحه ایشان در سایت لینکداین مشخص میشود آقای بوهلر یک شرکت تک نفره در سال ۲۰۲۱ با اسم بترنت تاسیس کرده است که خدمات طراحی وب ارائه میدهد. که یک تشابه اسمی است و نامبرده هیچ ارتباطی با آقای رضازاده ندارد.

مطالب زیادی پیرامون ارائه خدمات فیلتر شکن از طرف بترنت به کاربران ایرانی عنوان گردیده است. برخی ادعا ها به دلیل رایگان و نا امن بودن آن، فرضیه  امنیتی جمع آوری اطلاعات کاربران ایرانی را مطرح میکنند و برخی دیگر بر خلاف ادعای اول اسنادی بر وجود درگاه خرید برای ایرانیان را عنوان میکنند. تمام این شواهد مربوط به زمان حال و سال های اخیر می باشد و همان طور که در بند بالا عنوان گردید هیچ نوع مالکیت و مسئولیتی ایشان در ارتباط با بترنت ندارد.

شرکت ایشان از ابتدای تاسیس بازار کشور های خارجی را مورد هدف قرار داده و هیچ فعالیتی در بازار ایران نداشته است. هیچ گاه به کاربران ایرانی خدمات وی پی ان، چه رایگان چه پولی، ارایه نکرده است و قوانین هیچ کشوری را نقض نکرده است. ماهیت اصلی وی پی ان برای حفظ حریم شخصی آنلاین افراد میباشد و کاربرد اصلی آن در دنیا فیلترشکن نیست.

سید حمید رضازاده شرکت سامانه همراه پیچک را با سرمایه اندک در یک فضای کوچک در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با هدف تولید و صادرات نرم افزار برای گوشی های هوشمند شروع کرد. رشد موفقیت آمیز شرکت حاصل تلاش بی وقفه تک تک افراد شرکت بوده و  هیچ گاه از  رانت های دولتی برای پیش برد شرکت استفاده نکرده است.

در طول فعالیت های خود هرگز قراردادی با هیچ سازمان دولتی یا نهاد ها نداشته است و شایعاتی مانند قرارداد پیچک چک کذب می باشد. که چه بسا در این مورد نیز تشابه اسمی با نام پیچک وسیله سوء استفاده بعضی قرار گرفته است.

 

شهریورماه ۱۴۰۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *