وصیت نامه شهید رضازاده

وصیت نامه شهید رضازاده

وصیت نامه شهید سیّد حمیدرضا رضازاده

بسم الله الرحمن الرحیم
” یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه ، فادخلی فی عبادی ، و ادخلی جنتی “
ای نفس آرام گرفته بیا به سوی پروردگارت که خدا از تو راضی و تو به رضایش راضی هستی و داخل شو در صف بندگانم و داخل شو در بهشتم .
برای آخرین بار سلامٌ علیکم جمیعاً ، سلام بر صاحب الزمان ، سلام بر امام امت و سلام بر امت اسلام و سلام بر بندگان خدا و بندگانی که حقیقت را یافته اند و به دنبالش می روند و تا آنجا می روند که اجل مهلت را تنگ کند ، سلام بر بنده گانی که از خدا خواسته اند و خدا هم اجابت کرده است ایشانرا و حتی لحظه ای به خود وا نمانده اند ، ان شاء الله.
من اگر مسلمانم و اگر در راه اسلام قدمی برداشته ام و به جبهه آمده ام نه به دلیل نیاز اسلام به من بود بلکه من و تمام مخلوقات به اسلام نیازمندیم. من به جبهه نیاز داشتم نه جبهه به من . من احتیاج داشتم که بیایم و مرگ را از نزدیک ببینم تا بتوانم بهتر حقیقت را دریابم و بهتر خدای خود را بشناسم و مستقیم تر حرکت کنم و حالا که ان شاء الله شهید شده ام ان شاء الله حاجتم برآورده است و خدای خود را یافته ام و غنی شده ام. ما همه فقیریم ، ما همه محتاجیم و جز الله برآورنده ای نیست. بهوش باشید و به ایمانتان عمل کنید وگرنه زیانکارید و بعد متوجه می شوید.
حضرت علی (ع) با همه عظمتش می نالد که سفری دراز و توشه ای کم دارد پس وای به حال ما، حضرت علی (ع) با وجود عصمتش می نالد که ظلم به نفسش کرده پس وای به حال ما، اگر می خواهیم راه یافته باشیم ، اگر می خواهیم حق جو باشیم هرچه را می دانیم عمل کنیم و به امـید روزهای آخر نباشیم که شاید فرصت نباشد.باید صادق باشیم و نگوئیم چیزی را که عمل نمی کنیم که قرآن می فرماید :
” لم تقولون ما لا تفعلون “
مادرم مرا حلال کنید، من در طول عمر اشتباهات زیادی داشتم و فعلاً دستم کوتاه است. از خدا طلب مغفرت برایم بنمائید.
مادر عزیز – امام خمینی می فرماید : عزاداری کردن برای شهادت امام حسین (ع) که همه چیز را در راه اسلام داد یک مسئله سیاسی است. بنا به گفته امام برای امام حسین(ع) گریه می کنیم تا خط سرخ شهادت و مظلومیت و شجاعت ادامه یابد و غیرت در نسل آینده شعله ور شود پس منم که انشاء الله شهیدم (البته خدای نکرده قصد تشبیه ندارم لاکن هدف گریه را می گویم) از آن جهت که فرزند شما بودم و دیگر رفته ام گریه نکنید ، بلکه من و دیگر شهداء را فرزند خود بدانید و برای تداوم خون گریه کنید.
در ضمن در لحظات ناراحتی ، هر ناراحتی به امام دعا کنید و برای نابودی تمام کفار دعا کنید تا انشاء الله برآورده شود و به زودی زود صاحب الزمان (عج) دست مستضعفان جهان را بگیرد و به سوی الله رهنمون شود.
مادر عزیز ، دعا کنید که من نزد پروردگارم روزی بخورم ، خداحافظِ شما
برادرم ، حلالم کن و طلب مغفرت برایم نما که من دستم کوتاه است اما شما هنوز می توانید . جلسه امتحانی را در نظر بیاور که امتحان تمام شده و دستت از امتحان کوتاه است و در برگه چیزی ننوشته ای ، چه حالی داری ؟
من همان حال را دارم ، حلالم کن و طلب مغفرت برایم بنما .
بدانید که انسانیت در ظاهر نیست و این بدن وسیله ایست برای روح انسان تا انسان بتواند روحانیت خود را بالا برد و به معبود حقیقی برسد و شکر گزار باشد. اگر از بدن اشتباه استفاده کنید به آن ظلم کرده و ظالم اید. ظلم به نفس نکنید.
هر کس عزم کند و اراده کند و صبر و استقامت در برابر نفس و شیطان و اجانب کند و بخواهد، می تواند به درجه ای برسد که خونبهایش الله باشد که این کم مقامی نیست.
به امید پیروزی حق بر باطل در سرتاسر جهان و برافراشته شدن پرچم توحید صاحب الزمان (عج) بر بالای کاخ های کرملین و سفید و بلند شدن صدای تکبیر اذان از بیت المقدس و قلب آمریکا و شوروی و به امید هدایت همه از جانب پروردگار. خداحافظ همه شما ، دعا برای شهداء یادتان نرود.
سیّد حمیدرضا رضازاده ۱۳۶۱/۱۲/۲۴
شهید رضازاده، شهید سید حمیدرضا رضازاده

از چپ : شهید رضازاده، سردار بلاغی

امشب یا فردا شب عملیات است بدین ترتیب وصیّت را کامل می کنم :
سخنرانی امام را شنیدید، امام وصیتنامه نوشته، بفکر باشید مبادا از امتحان الهی نتوانیم پیروز بیرون آئیم. بفکر انقلاب باشید ، ما در محضر خدائیم ، همیشه خدا را در نظر داشته باشید و در راه پیشبرد انقلاب بکوشید هم و غم خود را روی انقلاب بگذارید ، بکوشید تا بتوانیم خود را از منتظران مهدی (عج) قراردهیم. بهوش باشید و استعاذه را فراموش نکنید. برای من گریه نکنید اما برای ادامه خط سرخ شهادت گریه کنید و بدانید که نه تنها من بلکه اگر تمام جوان های ایرانی تکه تکه شوند مسئله ای نیست ، ما باید برویم ، امتحان ما اینست ما باید راضی به رضای الله باشیم. رضای الله را به جان بخریم و بهانه نیاوریم.
دعا برای امام یادتان نرود. نماز اول وقت و نماز جمعه را فراموش نکنید. حالا که من نیستم جایگزین می خواهم. از هرکس که در توان دارد می خواهم تا به جبهه بیاید. جبهه احتیاج ندارد تو احتیاج به جبهه داری. نعمت خدا در جبهه پخش است تا این سفره پهن است استفاده کنید.خدا حافظ شما از شر شیطان در امان باشید انشاءالله . مرا ببخشید و طلب مغفرت کنید.
سیّد حمیدرضا رضازاده ۱۳۶۲/۱۲/۲۹
فرصت وصیّت بیشتر ندارم . دعای امام عزیز را برسانید و برای من طلب مغفرت و برای رزمندگان طلب پیروزی نهایی کنید و برای امام طول عمر همراه با سلامت و عزت خواستارم به وصایای شهداء عمل کنید. والسلام
سیّد حمید رضا رضا زاده ۱۳۶۳/۱۹/۱۲ (۵ روز قبل از شهادت)