انسان ۲۵۰ ساله کتابی از بیانات مقام معظم رهبری دربارهٔ زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمهٔ معصومین (ع) است که شامل مجموعه بیانات سید علی خامنه ای دربارهٔ زندگی سیاسی و مبارزاتی امامان شیعه می باشد. مطالب کتاب، از میان سخنان رهبر جمهوری اسلامی در دوره زمانی اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ تا اسفندماه سال ۱۳۸۹ برگزیده شده اند.

 

معرفی کتاب انسان ۲۵۰ ساله

کتاب انسان ۲۵۰ ساله بیانات مقام معظم رهبری درباره‌ی زندگی سیاسی و مبارزات ائمه‌ی معصومین (ع) می‌باشد. ایشان طرح کتاب انسان ۲۵۰ ساله را در تیر ماه ۱۳۶۵ و در کنگره جهانی امام رضا علیه‌السلام مطرح نمودند که شکلی تازه از حرکت ائمه را به تصویر می‌کشید. حرکتی هماهنگ و پیوسته به‌سوی هدفی مشخص و واحد. گردآورندگان این کتاب مفید و ارزشمند به شوق جمع‌آوری بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره زندگی ائمه این کتاب را پدید آورده‌اند.

کتاب انسان ۲۵۰ ساله برگرفته از سخنرانی‌ها و متون مقام معظّم رهبری است. با توجه به قوت قلم ایشان، مطالعه بخش‌های گردآوری‌شده از نوشته‌های ایشان، نسبت به سایر بخش‌ها که از بیانات معظم اله است، مستلزم تفکر و بازنگری بیشتری از سوی خوانندگان می‌باشد. سبک ویرایش و نگارش این بخش‌ها با دیگر قسمت‌های کتاب متفاوت است؛ مانند درج علائم اختصاری احترام ائمه مانند (ع)، (ص) و (س).

ائمه علیهم السلام مبارزان بزرگی بودند که در راه پیشرفت و صعود کلمه توحید و حکومت الهی فداکاری می‌کردند، زندگی این بزرگواران، علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری اما در مجموع حرکت مستمر و طولانی بوده است؛ که از سال دهم و یازدهم هجرت شروع می‌شود و دویست و پنجاه سال ادامه پیدا می‌کند و در سال دویست و شصت که سال شروع غیبت صغری است خاتمه پیدا می‌کند. مدتی بعد از انتشار این کتاب، حلقه‌های تکمیلی آن نیز منتشر شد.

 

فصول منتخب
انسان ۲۵۰ ساله

گروه سنی : جوان و بزرگسال
بیانات مقام معظم رهبری
تعداد صفحات : ۹۲ صفحه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *