اظهارات استاندار فارس رضازاده درباره بزرگراه حسین الهاشمی

استاندار فارس خطاب به اعضای شورای شهر شیراز :
اگر اسم یک خیابان را بعد از۵۰ سال به نام آیت الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی بگذارید،منتی نیست، تنها وظیفه خود را انجام داده‌اید..

استاندار-فارس-رضازاده

استاندار فارس گفت: زنده نگه‌داشتن نام آیت‌الله سید نورالدین شیرازی، جزیی از هویت بخشیدن به شهر شیراز است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، مهندس سیدمحمدرضا رضازاده، در بخشی از سخنان خود در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه تقاطع غیرهمسطح و کمربندی شیراز، با اشاره به بحث‌های اخیر که در شورای اسلامی شهر شیراز، در رابطه با نامگذاری خیابانی به نام آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی شیراز، مطرح شده، اظهار کرد: آیت‌الله سید نورالدین حسینی، مدت ۵۰ سال است که به رحمت خدا رفته است، اما در تمام طول این ۵۰ سال، مردم شهر شیراز هر سال به طور خودجوش برای ایشان مراسم بزرگداشت برگزار می‌کنند.

وی با بیان این که در سال اول استانداری خود، به دلیل بازدیدی که از کارخانه سیمان در شهرستان استهبان داشتم، موفق به حضور در مراسم سالگرد حضرت آیت‌الله سید نورالدین حسینی نشدم، گفت: در جریان بازدید خود از این کارخانه همین مردم بارها به من تلفن زدند و اعتراض کردند که چرا در مجلس یادبود ایشان شرکت نکردی؟

استاندار فارس تصریح کرد: آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی، بزرگ مردی بود که حرف‌های تازه‌ای داشت و امروز بعد از ۵۰ سال هنوز ایده‌های او مورد نیاز جامعه است او بحث ایجاد یک تشکیلات منسجم که در رأس آن یک مرجع جامع‌الشرایط قرار داشته باشد را، سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی مطرح کرد. وی با تأکید بر این مطلب که زنده نگه‌داشتن یاد و نام آیت‌الله حسینی تنها زنده نگه‌داشتن نام ایشان نیست، گفت: یادآوری این موضوع هویت بخشیدن به مردم شهر شیراز است و یادآوری کردن این موضوع به نسل جوان است که شما چه پیشینه‌ای دارید.

به گزارش ایسنا، استاندار فارس خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر شما اسم یک خیابان در این شهر را بعد از ۵۰ سال به نام آیت‌الله سید نورالدین حسینی بگذارید، منتی بر سر رضازاده‌ی استاندار یا آیت‌الله حائری که داماد ایشان است نیست، بلکه تنها وظیفه خود را انجام داده‌اید. مهندس رضازاده افزود: اگر این کار را نکردید، لابد بین نگاه شما که نمایندگان محترم شورای شهر هستید با نگاه مردمی که ۵۰ سال است مراسم بزرگداشت ایشان را برگزار می‌کنند و عکس ایشان را نگه می‌دارند تفاوت وجود دارد.

بزرگراه-حسینی-الهاشمی-شیرازوی با اشاره به اخبار منتشره از سوی برخی رسانه‌ها در این رابطه، یادآور شد: البته ظاهراً در اصل قضیه نامگذاری خیابان هیچکدام از اعضای محترم شورای شهر بحثی ندارند و ظاهراً صحبت بر سر چگونگی طرح این مسأله در صحن شورا و راهکار انجام آن است. استاندار فارس یادآور شد: آیت‌الله سید نورالدین حسینی متعلق به شخصی نیست، ایشان متعلق به شیراز و فارس و متعلق به روحانیت و مملکت ماست. مهندس رضازاده همچنین از مجموعه مسؤولان استان و شهر شیراز خواست با همراهی، همدلی و کمرنگ کردن مرزهایی که هرکس برای خود قایل است، تلاش کنند تا برآیند نیروهای موجود در جهت عمران و آبادانی شهر شیراز و استان فارس و رسیدگی به مسایل حساس و اساسی شیراز صرف شود تا به مردم بزرگی که شایستگی‌های زیادی دارند، خدمات مؤثرتری ارایه شود. یادآور می‌شود، مرحوم آیت‌الله سید نورالدین حسینی، در ماه رجب سال ۱۳۱۲ ق(۱۲۷۴ خورشیدی) به دنیا آمد و ایام کودکی را در شیراز به سر برد. وی پس از کسب فیض از علمای بزرگوار شیراز از جمله آیات عظام ابراهیم محلاتی و سیدعلی کازرونی، در سنین نوجوانی به نجف اشرف مشرف شد و در محضر استادانی همچون آیت‏الله سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی و آیت‏الله آقا ضیاء‏الدین عراقی و آیت‏الله نایینی و آیت‏الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‏الله شیخ محمد کاظم شیرازی و آیت‏الله شیخ محمدتقی حایری شیرازی و آیت‏الله شیخ فتح‏الله نمازی شیرازی، کسب فیض کرد و پس از طی مدارج عالی علم و اجتهاد، در سال ۱۳۰۵ خورشیدی به شیراز بازگشت. وی علاوه بر داشتن مقام رفیع اجتهاد، به زبان‏های انگلیسی و فرانسه آشنا بود و در امور اجتماعی و حکمت عالی ید طولایی داشت. با آن که اوقات شبانه‌روزی خود را وقف درس، بحث و خدمت عامه کرده بود باز دست از تألیفات مفید نکشیده و در این راه نیز توفیق یافته است. فعالیت‏های سیاسی و اجتماعی آیت‏الله سید نورالدین شیرازی بین سال‏های ۱۳۰۵ تا ۱۳۳۵ خورشیدی باعث شد از او به عنوان یکی از موثرترین چهره‏های روحانی فارس و جنوب ایران یاد شود. مقبره آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی، با نام آرامگاه نور در محله گودعربان شیراز واقع شده است. وی از بنیانگذاران حزب برادران بود که با رضا شاه و عوامل ‌استعمار مبارزه کرد. گفتنی است، محمد رضازاده، استاندار فعلی فارس، نوه مرحوم آیت‌الله سید نورالدین حسینی و آیت‌الله حائری شیرازی، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، داماد ایشان هستند.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *